men lilla gubben hur är det fatt!?

Jag inget särskilt mer att skriva,
förutom att igår när jag satt här ensam & herr karlsson låg och sov.
Så ringde passande nog S. och sa att jag skulle komma upp till rockbaren..
Okej, tänkte jag.
Jag kommer ju ändå inte kunna somna förns on några timmar.
Så jag drog av mig mjukisbyxorna.
(för mjukisbyxor och kängor är ingen hit, faktiskt)
Drog på mig kjol, strumpbyxor osv. fixade håret snabbt.
Och på med lite mascara.
Tog en kvart typ.
Och en kvart att gå.
Jag var där på en halvtimme.
ganska rimligt och snabbt för att vara jag.

Iallafall var dom inte kvar, utan dom var på väster.
VARTFAN LIGGER VÄSTAR!?
HURIHELVETE KOMMER JAG TILL VÄSTER!?
Nej jag hittar ingenstans i örebro.
Tyvärr.
Hen kallade mig blåst, dumihuvudet osv i telefonen.
Jag blev bara mer irriterad.
Tillslut hittade jag till väster,
jag hittade napoli och pizzeria express.
Men jag hittade inte Nobel.
Hur många jag än frågade folk jag mötte.
Hur svårt kan det vara att hitta Nobel?
S. ringde inte upp hur många hot sms jag än skickade.
Tillslut skrev jag, nu är jag vid nobel, ring upp förfan.
Skitsamma, på väg hemmåt ringde hen iallafall.
Hen mötte upp mig utanför Napoli..
Hen bjöd på två öl och en lakritsshot.
Sen spelade jag biljard med någon snubbe som..
Alltså jag vet inte om S. kände honom,
men han satt vid vårt bord iallafall..
Jag förlorade såklart.
As usual.
Men bara med två bollar.
Ganska OK.

Sen drog vi vidare.
Sjukt tråkigt.

Jag tror nog faktiskt att bästa sättet att inte börja med sånt
är nog att umgås med dessa människor.
Låter sjukt fel.
Men allvarligt,
om du är nykter i ett sånt sällskap.
Vi du vara som dom då?
Studera deras kroppsuttryck.
Känns det värt det?
Jag tycker inte det iallafall.

/hannaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0