det där med jobb

När man försöker förklara för ams att, självklart mår jag ju skit av att inte ha ett jobb. Jag mår äckelskit av att nästan behöva tigga ihop pengar till räkningar osv.
Deras svar är då attskriva ut mig från jobbgarantin=inga pengar alls
Skicka ett mejl där det står; jag skickar ut en tid till dig om några veckor.

Hur lång tid är några veckor? är det två? tio? Ja ni ser.
Om några veckor skulle mina räkningar redan kunna vara hos kronofogden (har ingen koll på hur länge det tar innan inkasso skickart vidare)

Det jag menar är ju att dom inte direkt hjälper mig eller andra i samma situation.
"hej jag mår skit av att inte ha ett jobb, att inte kunna försörja mig själv när jag snart är 21, att inte ens kunna flytta hemifrån och hela tiden få höra att man lever på samhället och inte gör rätt för sig och betalar skatt osv"
Och då gnuggar ams sina hjärncelelr och skrattar hånfullt mot en och säger; hahaha, då skriver vi ut dig från jobbgarantin också så att istället för att få 2800:- i månaden får du ingeting!! mohahah

Jag tycker att det är rätt gulligt gjort endå, varför bara nöja sig med att sparka på dom som redan ligger ner. Passa på att hoppa sönder skallen också!

Nu låter det här som värsta klagogrejen och det är det väl iofs, sen pratar jag inte bara om mig själv. Självklart vet jag att det finns dom som har det ännu värre än vad jag har det just nu.

Men istället för att hjälpa så skulle jag nog vilja påstå att dom mer stjälper faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0