gomorrn!

Bara för att jag har varit så slarvig med att diska den här helgen så ser det med andra ord som skit här.
Vilket betyder att jag skulle ha fått lyssnat på en grinig och sur herr k hela morgonen när han stressar runt och råkar välta gamla ölbrukar och glas. När han snubblar på soppåsen och så vidare.
Och eftersom ungefär hela min dag blir förstörd när han är sur och grinig och muttrar så valde jag att gå upp samtidigt som honom istället (som jag brukar göra).
Hälla upp en flaska med vatten, bre några mackor och sätta på kaffe osv. (som jag också brukar göra)
Men iallafall, nyss när han skulle kliva ut genom dörren sa han hejdå och sånt som man faktiskt brukar göra och jag skuttar då som vanligt fram till honom och ger honom fetaste kramen och sånt där.
Men skillnaden den här morgonen var att jag missbedömmer och trycker stortån rakt in i hans jobbarskor, ni vet sånna hårda med stålhätta och skit.
Fast rakt in är  nog fel, snarare så att jag kom in med tån en bit under hans sko, och på den vägen är det.
Svårt att lista ut att hela min tånagel är åt helvete.

Och nu sak jag gå och lägga mig, på riktigt.
En lång dag framför mig imorrn.
-diska
-städa
-tvätta
-hämta solglasögon
-gå igenom mina kläder hos min pappa (om jag hinner och har någon skjuts)

Förresten så har Monki öppnat här i örebro, någon som vet om det är värt att gå dit och kolla?

/hannaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0