Nu har jag angagerat mig & skrivit ett långt inlägg. Visst fan förtjänar det här inlägget en lång rubrik? Svar ja. Men iallafall, är det bara jag som tycker att angagerat är ett jävligt knepigt ord att stava till?

Alright then, helgen blir nog inte riktigt som planerad. Men jag tror att den kommer att bli jävligt kul iallafall!!
Idag skulle herr k repat egentligen, men danne (som står för sång och gitarr) landade i sverige idag och tåg och bussar var som vanligt inställda. Vilket betydde att folk fick åka och hämta honom för att han skulle kunna komma till örebro.

Vid tio(?) halv elva kanske klockan var? Haha, ärligt talat har jag ingen aning. Men iallafall, då var dom iallafall framme i Örebro och herr k skulle ner och öppna sitt garage och byta bil med dom andra osv. Helt plötsligt klampar det in fyra människor i hallen.
Herr k, danne, skog och elin. Det ska tilläggas att jag en halv minut innan tänkt; "jag undrar om jag ska ta av mig kläderna och lägga mig i soffan under täcket"
Tur att jag inte kom längre än så, för då hade jag suttit här halvnaken och försökt trassla av mig jeansen jag hade på mig som är skit tighta!
Jag är som vanlig trevlig och säger hej. Samtidigt som jag känner mig både snygg och lite stolt över att jag är lite lat som faktiskt inte orkade ta av mig kläderna när jag tänkte göra det.

Idag hjälpte herr k mig att betala mina räkningar, så nu är dom betalda iallafall. Och pengarna som jag visste att jag skulle få över på kontot skulle jag ju spara! UP MY ASS! Jag köpte ett par lackleggings (som jag inte vet om jag ska lämna tillbaka, får prova dom igen imorron) sen köpte jag mig en t-shirt med leopardmönster! Gah, dom var ju så snygga :o
OCH!! Linnet var i storlek 36 ^_^ Gissa om jag är overloaded happy nu!!

Har jag nämnt att jag köpte ett par jeansleggings för ett tag sen, dom satt iallafall jättebra när jag precis hade köpt dom och när dom var nytvättade men efter bara korta stunder av användning vart dom alldeles förstora.
Jag övertalade syrran att dom skulle sitta helt perfekt på henne. Och woalla, det gjorde dom!
Så vi bytte, hon fick mina jeansleggings och jag fick hennes presentkort på cubus. Tanken var attjag skulle köpa mig ett par nya exakt likadana men i mindre storlek.
Sagt och gjort, idag när jag ändå var uppe på stan gick jag in på cubus. Letade röven av mig efter storlek medium. Fanns inga svarta jeansleggings i storlek medium. Det fanns x-small, small, large och x-large. Men ingen medium.

Jag plockade upp ett par small och konstaterade att dom faktiskt inte alls var så jävla små, och att dom andra jag köpte töjde sig såpass mycket lär väl dom här också töja sig lite.
Storlek small fick det bli och därmed stallde jag mig i kö. Trots min lilla inre röst som nästan skrek åt mig att jag aldrig kommer komma i dom där, att varken min röv eller lår kommer att få plats. Att jag imorron kommer få gå upp på stan och byta.

Jag betalade. Åkte hem och provade.

Dom var jävligt tighta att få på, hade jag stått i en provhytt hade jag gett upp för länge sen..
Men jävla, när jag väl hade fått på mig dom satt dom som en smäck. Plockade inte bort lapparna och hade på mig dom ett par timmar här hemma. Och visst redan efter den lilla stunden blev dom plötsligt bekvämare.
Fågade herr k om han tyckte att dom såg försmå ut, (för finns det något värre än folk som har försmå kläder på sig? när dom klämmer ner sig i minsta storleken, fastän dom skulle behöva den största, lite överdrivet kanske. Men ni fattar min poäng ^_^)

Herr k svarade iallafall att dom inte alls såg försmå ut, han tyckte att dom satt skitbra. Det som är bra med herr k är att han iallafall är ärlig.
Så gott folk, jag har numera en t-shirt i storlek 36 och ett par byxor i storlek small! Det trodde jag faktiskt aldrig skulle hända!

Vet ni? Nu ska jag gå och krypa ner bredvid herr k i soffan. Gosa in näsan i hans hår och bara njuta av stunden.

pöss&knöll

/hannaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0