Like a street to a hustler, a face to the soul

Sitter och lyssnar på millencolin, ett av mina absoluta favorit band i tonåren.
Det gör mig lite nostalgisk, haha. LOL Men iallafall, så tycker jag om att lyssna på dom.
Något som jag däremot inte tycker om är varje gång jag har millencolin på högsta volym när herr k kommer hem och klämmer ur sig kommentarer som "höhöhö, lyssnar du på millencolin"

Jag längtar tills millencolin music prize weekend.
Herr k & co ska spela. Lägg märke till att jag skriver herr k & co när han bara är basist. lol, alla vet ju att ingen egentligen bryr sig om basister ;) basister som försöker synas lika mycket eller mer än gitarrister/sångare blir ofta kallade posers liksom. Kommer ihåg att basisten i backyard babies blev kallad poser när dom hade spelat i örebro en gång i tiden.
Basister är männsikor som aldrig kunde lära sig spela gitarr. Så är det, faktiskt! Fördommar? Nej.
Skitsamma, herr k överglänser både trummisen OCH sångaren/gitarristen!! ^_^

Iallafall, hade jag haft pengar hade jag bokat upp HELA helgen.
Jag hade iallafall gått till alla ställen som erbjuder alkohol! Sedan hatar jag bokstavligt talat virus. Jag anser att virus faktiskt är det bästa stället i örebro att gå ut på, för dom har oftast bra live band, det är trevligt folk osv. Så har dom 23 års åldersgräns! 23, wtf! Jag då, som bara är ynka 20 år (snart 21) och redan har åldersnojja får inte komma in. Orättvist, ja.


Skitsamma här är helgens schema:
Fredag 26 februari:

• NJUTA - MMP weekend öppning med prisutdelning! Öppnar kl 19:00 - 22:30, 18år, Gratis entré! Grymma DJ's, billig bärs och utdelning av det ärofyllda priset på 25 000kr.

• SATIN - Live! - Al Azif, öppnar 21:00, 18 år, Entré 100kr
• VIRUS - Live! - Kvoteringen (med Larzon från Millencolin bakom trummorna), öppnar 21:00, Entré 80kr
• KULTURHUSET - Live! - Hip Hop-gala med: Osten Af Mozzarella, Verbaliztix, FLO$ m.fl, öppnar 19:00, Entré 50kr, ingen åldersgräns.
• BJÖRNSTUGAN - Live! - Wolf, DJ Bar Fly, Öppnar 21:00, Entré 80kr (förköp Najz Prajz), 18 år.

Lördag 27 februari:

• NAJZ PRAJZ - Live! - Nikola Sarcevic & Fattiglapparna, Gratis entré, ingen åldersgräns kl 15:00?.
• KULTURHUSET PENNYBRIDGE JUKEBOX livearrangemang av flera arrangörsgrupper, Musikseminarier, workshops & Konserter.
- Live! - The Accidents, Smash Into Pieces, Submissions, Ape Rape Escape, Functionalistic Wonders, ingen åldersgräns, öppnar 15-02. Entré 120kr.
• KLUBB 700 - Live! - The Haunted, Torture Division & Raubtier, Öppnar 19:30, 18 år, Entré 200kr
• VIRUS - Officiell efterfest för Haunted, ålder 23.
• SATIN - Dj La Fleur öppnar 21:00, 18 år, Entré 100kr (50kr innan kl 23)
• BJÖRNSTUGAN - Live! - Blues Jam 14:00-21:00 samt Medina & Kodie ca 23:00, Dj`s: Youthman & Bar Fly, Entré 80:- (förköp Najz Prajz.


Någon som precis vunnit på lotto och känner för att bjuda mig hela den där helgen? Inte...? Tänkte väl det.

Nu ska jag slita mig från datorn och sminka mig, dra på mig vanliga kläder och sedan drar jag mig upp mot stan.

pöss&kjaaaam!! (ironi)

/hannaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0