raaawrr!

Det som stör mig så sjukt mycket är att klockan är 02:00 och jag sover inte än.
Jag ska upp tidigt imorron är det planerat och såntdär,
och orsaken till varför jag inte sover är för att jag ligger vaken flera timmar.
Jag hatar att bara ligga vaken.
Tankarna snurrar bara runt i ett jävla kaos,
dom trasslar ihop sig och går ibland sönder.
Magen värker oftast om nätterna,
sådär så man bara vill att herr k helst plötsligt ska komma in genom dörren, krypa ner bredvid mig, hålla om mig och viska att allt är bra. Att det kommer att bli bra.
Berätta hur mycket han älskar mig.

Jag har sån sjuk hemlängtan, faktiskt.
Jag saknar allt, jag saknar att känna att jag måste diska.
Jag saknar att räkna timmar, minuter och sekunder tills herr k slutar jobba, jag saknar örebro, jag saknar till och med granbarr i raggsockorna.
Jag saknar att ta hand om herr k efter hans jobb, att sitta och kolla på honom när han sover i mitt knä och reda ut hårvaxet i hans hår med fingrarna.

Samtidigt som jag faktiskt älskar att vara här uppe, det är underbart att känna träningsvärken i benen efter en hel vecka, det är underbart att se blåslagna knän efter att man lyckas ramla på den enda isfläcken i hela backen.
Flera gånger.
Jag älskar när benen skakar utav trötthet och dom nästan inte orkar bära upp en längre, när man bara ska ett "sista" åk. Men som oftast slutar i flera, när man är sådär helt slut att man knappt orkar stå upp i liften längre.
Jag älskar när man kan sätta sig längst uppe i backen och hämta andan, ta en cigg och leta efter nya krafter.
Och när man äntligen tror att man har hittat dom och ska resa sig upp där det nästan inte lutar något och det inte går alls.
(alla som har åkt snowboard och är otränade vet hur jobbigt det är att komma upp om det är helt platt :D)

behöver jag säga att herr k får mitt hjärta att slå tredubbla slag?

/hannaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0