det här med minnestatueringar

Jag kan vara snål när det kommer till priset på en tatuering som ska pryda min kropp,
då jag dessvärre faktiskt inte är så petig med kvalité, iallafall inte när det gäller ben och liknande.
Självklart vill jag ju ha raka linjer och lite stil och jag vet att man får precis det man betalar för.

Så när mina ben ska bli tatuerade så betalar jag hellre några hundra mindre än några hundra mer.
Varför? För att jag är snål såklart.
När det gäller armar och delar på kroppen som syns nästintill hela tiden lägger jag såklart ut mer,
just för att dom kroppsdelarna syns oftare och inte är lika lätta att dölja.

Men det jag skulle komma till är iallafall att även om man är som jag,
lite snålare och inte har lika höga krav ska göra en minnestatuering.
Ni vet sånna som man ser folk göra på miami & la ink, en tatuering för att någon man älskade har gått bort osv.
Om man vid dom tillfällen hellre lägger några hundra mindre och går till någon som tatuerar hemma, någon som inte kan dra raka linjer, någon som kommer att köra så ljupt att du får feta ärrbildningar.
Ja då får man fan skylla sig själv.

Ska det vara en minnestatuering ska det vara klass på den, och jävlar en hög klass.
Annars tycker nog iallafall jag att det är ett litet hån mot personen som man gör en minnestatuering till.
Ungefär; Tråkigt att du dog, men jag ska göra en minnestatuering. Tyvärr var du inte värd mer än 200:-
Hajjar ni?

/hannaa

Annonser från BloggPartner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0