och svar på tal

Jag visste att någon skulle kommentera 'lala det kostar att åka till skavsta också'
no offence eric, men min poäng är varken motions sträckan till bussen till nora, eller sträckan som tar 30 minuter att gå när jag väl har hoppat av bnussen för att komma till min pappa eller bilkostnader till eller från skavsta eller om jag så hade bott bredvid flygplanet. Inte heller handlar det om hur erat bajs var rosa, oranget eller kanske blått i förrgår eller när din pappa klippte gräsmattan.

Det känns förövrigt som om att det jag skriver är på något sätt elakt, men det är absolut inte så jag menar heller såklart och absolut inte riktat till någon speciell.

Det enda jag menar är att det inte spelar någon roll om jag så måste ta tåget ner till götebörg för att ta flyget därifrån eller om jag flyger ner till skåne innan, bilar till danmark bara för att jag vill flyga till stockholm.
Min poäng är och kommer fortfarande att vara, hur kan det skilja ungefär 50:- på en en sån kort bussresa inom örebro län och en sån lång flygresa ner i europa.

Matematiken går inte ihop i mitt huvud liksom. Hur kan ett sådant bolag gå runt när dom säljer en plats för 68:- när alla andra tar minst 500:- och uppåt?

Är det ryanair som befinner sig i en plusminus situation eller är det bussbolagen som badar i pengar?

Kommentarer
Postat av: Gontanius

Och min poäng att det är dyrare att åka till skavsta än vad resan från skavsta är vilket jag anser är absurt. Känns ju som om kortare sträckor vore billigare än långa.

2010-05-22 @ 01:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0